DEVREK DEVLET HASTANESİ

ZONGULDAK İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
DEVREK DEVLET HASTANESİ

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Hasta Refakatçisi Olarak Bulunuyorsanız

Güncelleme Tarihi: 04/12/2018

HASTA REFAKATÇİSİ OLARAK BULUNUYORSANIZ

  • Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir ve Refakat bir kişiyle sınırlanır.
  • Refakatçiler sağlık profesyonellerinin talimatları doğrultusunda hastalarına bakmakla ve kurum kurallarına uymakla yükümlüdürler.
  • Yatış işlemi sırasında klinik sekreterinden refakatçi kartınızı isteyiniz.
  • Doğumhane ve Kadın Doğum servisinde   erkek refakatçi kabul edilmemektedir.
  • Çocuk servisinde yatan hastalarımız için   öncelikle anne refakati tercih edilmektedir.
  • Yoğun bakım ünitelerine refakatçi kabul edilmemektedir. Bu konuda ısrarcı olmayınız.
  • Hasta ve refakatçi yemekleri hastane tarafından verilir. Bu nedenle lütfen dışarıdan yemek getirmeyiniz.
  • Enfeksiyon gelişimine etkisi nedeniyle odanızda açıkta yiyecek ve içecek bulundurmayınız. Yiyeceklerinizi saklamak için odanızda bulunan mini buzdolaplarını kullanabilirsiniz.
  • Hastanıza ve kendinize ait kişisel eşyalarınızı odanızda yer alan dolaplarda ve hasta başında bulunun etajerlerde saklayınız.
  • Hastaneye gelirken sadece size gerekli olan eşyalarınızı getiriniz. Yanınızda değerli mücevher ve yüklü miktarda para bulundurmayınız.
  • Hastalarınızın hastalığı ile ilgili tıbbi bilgileri doktoruna sorunuz.
  • Refakatçilerin hastalarının bakımına sadece doktorun ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmesi beklenir.Hastanızın güvenliği açısından doktor ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunmayınız.
  • Servis hemşirenizce verilen hasta bakım eğitimi ve servis kurallarına uyunuz.
  • Hastaya dokunmadan önce ellerinizi yıkayınız veya odada bulunan el dezenfektanlarını kullanınız. Kirli olma ihtimali olan alanlara asla eldivenli veya eldivensiz dokunmayınız. Hastanın kişisel temizliği için gereken önlemleri uygulayınız.
  • Hastanızın düşme riski olduğu hemşireniz tarafından size bildirildi ise hastanızı kesinlikle yalnız bırakmayınız, yatak korkuluklarını mutlaka kalkık konumda tutunuz, yanından ayrılmanız gerekirse hemşirenizi konu hakkında bilgilendiriniz.
  • Sizlere ve hastanıza huzurlu bir ortam sağlanması için, hasta odası-servis koridorlarında yüksek sesle konuşmayınız ve gürültü yapmayınız. Ayrıca odalarınızda bulunan televizyonu başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanınız, doktor vizit saatlerinde ve saat 22:00’den sonra kapatınız.
  • İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarınızı hastane dışına çıkarmayınız veya yatağını değiştirmeyiniz. Hasta odalarındaki boş yatakları kullanmayınız.
  • Refakatçı değişimlerinizi ziyaret saatleri (12.00 – 13.30 ve 18.00 – 20.00) içerisinde gerçekleştiriniz.
  • Yerlere çöp atmayınız. Hastanemizde çöpler tıbbi, evsel ve ambalaj atık olarak ayrıştırılmaktadır. Refakatçilerimizin kullanacağı evsel atık kovaları,SİYAH renk poşetlidir ve üzerinde büyük yazı ile EVSEL ATIK yazmaktadır. Hastanede bulunduğunuz süre içerisinde; yemek atıklarınızı(SİYAH), plastik, cam ve kâğıt atıklarınızı (MAVİ) poşetli atık kovalarına atınız.
  • Teknik sorunlara neden olabileceği için odanızda su ısıtıcısı vb. gibi elektrikli ev aletlerini kullanmayınız.
  • Odanızın dâhili telefon numarası, kaldığınız odanın kapı üzerinde yazan oda numarasıdır. Gece saat 22’den sonra telefon görüşmelerinizi sonlandırınız.
  • 4207 sayılı yasa gereğince hastanede sigara içilmesi yasaktır.
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya ve malzemeleri düzenli ve temiz kullanmalı, zarar vermemelidirler. Zararın tespiti halinde; bu zararın karşılanmasından   zarara sebep olanın sorumlu olduğu unutulmamalıdır.
  • Hastanenin koyduğu tüm kurallara uyunuz ve görevlilerin talimatlarına uygulayınız. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  • Bu ana kurallar dışında her kliniğin kendine özel refakatçi politikası oluşturabileceği unutulmamalıdır.
  • Öneri, teşekkür ve şikâyetlerinizi “Hasta İletişim Birimi, “dilek-öneri kutuları” ve Web Sayfamızdaki “dilek-öneriler (eposta)” aracılığı ile iletebilirsiniz.

AMACIMIZ SİZE DAHA İYİ SAĞLIK HİZMETİ SUNMAKTIR

    HASTANE KURALLARINA UYDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.